Fietsmogelijkheden op La Gomera
Hans
2005-09-03 06:28:22 UTC
Heb plannen om in november naar La Gomera te gaan. Kan iemand mij vertellen
wat de mogelijkheden zijn om te mountainbiken ? Of is het toch beter om de
racefiets me te nemen ? Hoe zijn de wegen ? Kan ik daar tochten van zo'n 100
km rijden ? Hoe bergachtig is het ?

Iedere informatie is welkom !

Bijvoorbaat dank,

Hans van Beek
p***@hotmail.com
2005-09-03 13:02:26 UTC
La Gomera?????????????????
chris
2005-09-03 13:33:36 UTC
Post by Hans
[...]
Hoi Hans,

ik ben twee maal daar geweest om te mountainbiken. Prima te doen, heeeeeel
erg mooi eiland! Eind winter / begin lente is het er het mooist, dan
hebben ze een relatief natte winter achter de rug en is het eiland erg
groen. Wij brachten onze eigen mountainbikes mee in een kartonnen doos.
Zorg ervoor dat ze bij het reisbureau dit goed doorgeven aan de
luchtvaartmaatschappij. Kost ca. 60 Euro voor een retourtje voor de fiets.
Als je MTB's wil huren (of onderdelen nodig hebt) ga je in Valle Gran Rey
naar het Bikestation. Dat wordt gerund door een aardige Duitser, hij doet
ook tochten met meerdere bikers als je interesse hebt. Wij zijn bij hem de
winkel ingelopen voor een praatje en een "La Gomera Bikestation T-shirt"
en hebben zelf met een goede kaart (hoogtelijntjes) invulling gegeven aan
zijn routes. Viel niets tegen. Het nationale park is erg mooi met
vulkanisch gebergte, nevelwouden, beekjes en stroompjes. De parkwachters
laten je gewoon mountainbiken zolang je niet dwars dooe de bush gaat
crossen. De top van het eiland is 1495 meter hoog, als ik me niet vergis,
en is prima aan te fietsen als het niet te warm is. Bij mooi weer heb je
daar mooi uitzicht op verschillende Canarische eilanden als El Hiero en
natuurlijk de Teide op Teneriffe. Als je niet het hele eiland op en neer
wil fietsen maar ook op de verschillende lokaties een leuke dagtocht wil
maken, zorg je ervoor dat je fiets in een huurauto past en rij je met de
auto naar een ander deel van het eiland. Wij zaten in Valle Gran Rey, een
rustig, gemoedelijk en gezellig vissersdorp met leuke Canarische
restaurantjes en kroegjes. Dit in tegenstelling tot bijv. Gran Canaria of
Teneriffe, die voldoen aan (Scheveningen)^2. Wat je reis erheen betreft,
zorg ervoor dat je de SNELLE boot hebt van Teneriffe/Los Christianos naar
La Gomera/San Sebastian. Dan ben je met drie kwartier over, de reis duurt
al lang genoeg. Wens je heel veel zon en fietsplezier toe, het is echt een
superstek daar.

Groet,
Chris

BTW Als je geinteresseerd bent in fotomateriaal, stuur me dan een mailtje
naar leurs1 at xs4all punt nl dan stuur ik je wat toe. Mijn Demon site kan
elk moment ophouden te bestaan en ik heb de boel bij xs4all nog niet op de
rails, dus ik kan effe niets op het web zetten, vandaar.